Hajómalom, Baja
A hajómalmot a Bajai Hajómalom Egyesület építtette, üzemelteti és együtt koordinálja a mellette található halászati miniskanzennel.
2017 októberében kötötték ki a hajótestet a Duna és a Sugovica találkozásánál lévő Türr István-kilátó mellett. Az építmény fenyőből készült, míg az alsó részek borításához a zalai dombokról származó, magas gyantatartalmú, víztaszító vörös fenyőt használt fel az egyesület. A malomházat, a gépezetet és a vízikereket a gyergyószentmiklósi Márton László vezetésével és csapatával építették meg. Faborításához a bajai erdőgazdaságból kapott vörös fűzfát használták fel. Az építménybe bekerült az őrlőszerkezet egy része és a két malomkő is. Az orrdísz Wass János fafaragó munkája, melyhez a faanyagként használt két kiszáradt tölgyfát, a gemenci erdőgazdaság biztosította. Méretei szerint a bajai hajómalom 17 méter hosszú, 4 méter széles.
Érdekesség, hogy valaha 100 malom őrölte Bácska gabonáját, csak a Duna Baját érintő három kilométeres szakaszán 51 hajómalom működött. Azonban a hajómalom megépítésével a magyarországi hajómalmosok, vízimolnárok örökségét bemutató múzeum az egyetlen olyan működő hajómalom lett a Dunán, amelyet a folyó sodrása hajt, továbbá a Fekete-erdőtől, a Fekete-tengerig ez az egyetlen működő hajómalom a Duna főágán.